Greek versionEnglish version
School of English LOGO

Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Α.Π.Θ.

School of English LOGO

Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας Α.Π.Θ.

School of English slide 0
School of English slide 1
School of English slide 2
School of English slide 3
School of English slide 4
School of English slide 5
School of English slide 6
School of English slide 7
School of English slide 8
School of English slide 0
School of English slide 1
School of English slide 2
School of English slide 3
School of English slide 4
School of English slide 5
School of English slide 6
School of English slide 7
School of English slide 8

Ακαδημαϊκά Σεμινάρια

Ακαδημαϊκά Σεμινάρια

Σεμινάριο εκπαίδευσης κοινοτικών διερμηνέων

Στα πλαίσια της συμμετοχής του στο ευρωπαϊκό έργο PLOUTOS – Cooperation for achieving third country nationals’ financial independence through financial literacy tools and entrepreneurship bootcamps, το Τμήμα Αγγλικής θα διεξάγει εκπαιδευτικό σεμινάριο 13 εβδομάδων για Κοινοτικούς Διερμηνείς (διερμηνείς που εργάζονται σε δημόσιες υπηρεσίες, όπως δικαστήρια, δομές υγείας, υπηρεσίες ασύλου κ.ά.). Η κοινοτική διερμηνεία γεφυρώνει το κενό επικοινωνίας για άτομα που δεν μιλούν τη γλώσσα της κοινωνίας υποδοχής, συνδέοντας έτσι τη γλώσσα και τον πολιτισμό με την κοινωνική δικαιοσύνη και την ισότητα. Όπως αναφέρει η Marjory A. Bancroft στο λήμμα της για την κοινοτική διερμηνεία στο Routledge Handbook of Interpreting με τίτλο «Community interpreting: A profession rooted in social justice», «παρόλο που έχουμε όλοι το ανθρώπινο δικαίωμα για πρόσβαση σε δημόσιες υπηρεσίες, η επαρκής πρόσβαση στις υπηρεσίες αυτές είναι αναποτελεσματική ή αδύνατη χωρίς επαγγελματίες διερμηνείς, δηλαδή εκπαιδευμένους διερμηνείς που διαθέτουν τα κατάλληλα προσόντα, και όχι την οικογένεια, τους φίλους, έναν εργαζόμενο στην καφετέρια ή κάποιον που βρίσκεται στην αίθουσα αναμονής και τυχαίνει να μιλάει τη γλώσσα». Η εκπαίδευση, λοιπόν, των κοινοτικών διερμηνέων, η οποία σπάνια παρέχεται σε πολλές χώρες, είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη διασφάλιση επαρκούς πρόσβασης στις δημόσιες υπηρεσίες των χωρών υποδοχής.

Το σεμινάριο θα διεξαχθεί εξ αποστάσεως με συμμετέχοντες από 7 ευρωπαϊκές χώρες. Για τον σκοπό αυτό συντάχθηκε και διδακτικό εγχειρίδιο στα αγγλικά (μπορείτε να το δείτε εδώ).

Υπεύθυνη σεμιναρίου: Φωτεινή Αποστόλου, Αναπλ. Καθηγήτρια.


Problematics of Culture and Theory

Η σειρά σεμιναρίων με τίτλο "Problematics of Culture and Theory" ξεκίνησε το 1987 με πρωτοβουλία μελών των Τομέων Αγγλικής και Αμερικανικής Λογοτεχνίας του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Η σειρά αυτή σεμιναρίων έχει φιλοξενήσει και συνδιοργανώσει εκδηλώσεις σε συνεργασία με το Βρετανικό Συμβούλιο, το Ίδρυμα Fulbright, καθώς και Προξενεία που εδρεύουν στη Θεσσαλονίκη.

Σκοπός των σεμιναρίων είναι να παρέχουν ένα πλαίσιο συζήτησης σε θεματικές που σχετίζονται με νέες προσεγγίσεις και ερευνητικές εργασίες σε εξέλιξη στο χώρο της λογοτεχνίας, του πολιτισμού, της μετάφρασης/διερμηνείας και της τέχνης με στόχο την ανταλλαγή απόψεων και την προώθηση της διεπιστημονικότητας . Στις εκδηλώσεις περιλαμβάνονται επίσης παραστάσεις, αναγνώσεις και προβολές.

Τα σεμινάρια φιλοξενούν ομιλητές από το Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας αλλά και από τον ευρύτερο ακαδημαϊκό χώρο, καθώς επίσης και επισκέπτες καθηγητές ξένων πανεπιστημίων, συγγραφείς και μεταφραστές, και, τέλος, επισκέπτες καλλιτέχνες (artists-in-residence).

Τα σεμινάρια αυτά πραγματοποιούνται στη διάρκεια του ακαδημαϊκού έτους, από Οκτώβριο έως Μάϊο, συνήθως πλην της εξεταστικής περιόδου (από τα μέσα Ιανουαρίου μέχρι τα μέσα Φεβρουαρίου). Λαμβάνουν χώρα περίπου κάθε τρεις εβδομάδες, Τετάρτη απόγευμα, στο χώρο της βιβλιοθήκης του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας (3ος όροφος Νέου Κτηρίου της Φιλοσοφικής Σχολής).

Οι ομιλίες είναι στα Αγγλικά και είναι ανοιχτές στο κοινό.

Πρόγραμμα 2021-2022

Σεμινάρια "Problematics" και άλλες Eκδηλώσεις: 2007-σήμερα.

Σεμινάρια "Problematics": πριν το 2007.

Σεμινάρια "Writers and their Work Series of Seminars": 2006-σήμερα.


Seminar on “The Secret History of the British Empire”
by ERASMUS guest Dr Izabella Penier, Associate Professor at the University of Lodz, Poland.

Tue 10 May 2016, 4:00-6:00 pm, & Wed 11 May 2016, 4:00-6:00 pm,
in New Philosophy bldg, Rm 308 upper level

Students interested in signing up should contact Professor Tina Krontiris (krontir@enl.auth.gr).
For further information & a detailed description of the seminar click here.


Μεταπτυχιακό Σεμινάριο

Το Τμήμα οργανώνει μια σειρά μεταπτυχιακών σεμιναρίων στην οποία υποψήφιοι διδάκτορες, μεταπτυχιακοί/ές φοιτητές/τήτριες αλλά και ερευνητές του Τμήματος ή άλλων Πανεπιστημίων της Ελλάδας ή του εξωτερικού παρουσιάζουν την έρευνά τους. Στο πλαίσιο αυτό οι υποψήφιοι διδάκτορες παρουσιάζουν την πρόοδο της διδακτορικής έρευνάς τους στην τριμελή επιτροπή τους αλλά και στο ευρύτερο κοινό. Οι παρουσιάσεις γίνονται στην αίθουσα 308 πατάρι και στην 417junior σε ημερομηνίες που ανακοινώνονται στην ιστοσελίδα του Τμήματος.

Παρουσιάσεις 2016-2017

2 Ιουνίου 2017, 12:00-13:00, αίθουσα σεμιναρίων 308
"The Impact of CLIL Teaching on Learners' Working Memory, Proactive Interference and Retroactive Interference"
Κωνσταντινίδου Παρθένα

2 Ιουνίου 2017, 13:00-14:00, αίθουσα σεμιναρίων 308
"A corpus-based analysis of Greek adolescent students' writing in English and Greek: A look into discourse and rhetorical features of writing from a new contrastive rhetoric point of view"
Ξαργιά Μαρία

2 Ιουνίου 2017, 14:00-15:00, αίθουσα σεμιναρίων 308
"Pre-school EFL language learners' acquisition of lexical chunks"
Κόκλα Αναστασία

6 Απριλίου 2017, 14:00-15:00, αίθουσα σεμιναρίων 308
"An interdisciplinary approach to the study of literature: A corpus linguistic analysis of Margaret Atwood’s novels"
Χασιώτη Φιλιώ

2 Μαρτίου 2017, 10:00-11:00, 417j
"Multimodality in Contemporary North American Poetry"
Πουρνάρα Ελισάβετ

16 Φεβρουαρίου 2017, 14:00-15:00, 417j 
"Locative Media and Narrative in North American Literature and Culture"
Δεληογλάνης Βασίλειος​

9 Φεβρουαρίου 2017, 14:00-15:00, 417j  
"Rethinking space; Mark Z. Danielewski and the 21st century American novel"
Μαντζάρης Θωμάς

18 Ιανουαρίου 2017, 09:00-09:45
"An acoustic analysis of selected aspects of Greek for the development of a speech training tool for applications in education and speech pathology"
Κέλμαλη Ειρήνη

18 Ιανουαρίου 2017, 09:45-10:15
"Εμπειρικά δεδομένα για την καταληπτότητα, κατανοησιμότητα και ξενική προφορά στη ΝΕ ως δεύτερη/ξένη γλώσσα: Παιδαγωγικές Επιπτώσεις για τη διδασκαλία της προφοράς"
Μαυρουδή Αργυρώ

18 Ιανουαρίου 2017, 10:15-11:00
"Phonological acquisition by bilingual children of selected linguistic backgrounds including Greek in different educational contexts: theoretical and pedagogical implications"
Χιονίδου Αναστασία

14 Δεκεμβρίου 2016, 09:00-09:45
"Αξιολόγηση μεθόδων διδασκαλίας της προφοράς της Ελληνικής ως δεύτερης / ξένης γλώσσας"
Ανδρέου Παναγιώτης

14 Δεκεμβρίου 2016, 09:45-10:30
"The Interlanguage Phonology of Bulgarian Learners of Modern Greek: Investigating Segmental acquisition and Evaluating Pronunciation Teaching Methods"
Milenova Milena

14 Δεκεμβρίου 2016, 10:30-11:15
"An acoustic analysis of vowel production in the west Greek dialect of Preveza: A sociophonetic approach"
Λάζαρη Αρτεμισία

Παρουσιάσεις 2015-2016

24 Μαρτίου 2016, 15.30-16.30
"Teaching English to young Greeks: effects on L2 development"
Νικολέττα Μπαλασοπούλου

11 Φεβρουαρίου 2016, 18:30-19:30
"Data-driven Learning: a novel way to teach Modal Verbs"
Παπαϊωάννου Βασιλική

11 Φεβρουαρίου 2016, 17:30-18:30
"Young learners' L2 input/output under the corpus microscope: the Yolecore corpus"
Ζαπουνίδης Θωμάς

11 Φεβρουαρίου 2016, 16:30-17:30
“Beyond the Gaming Table: Value Systems Εmerging from American Role-Playing Game Narratives”
Νικολαΐδου Δήμητρα

28 Ιανουαρίου 2016, 14:00-15:00
"Popular culture and national identity in interwar detective fiction: some theory"
Μιχαηλίδου Σωτηρία

28 Ιανουαρίου 2016, 13:00-14:00
"
The Production of Space: Discipline, Capitalism and the State"
Κούτλα Δήμητρα

28 Ιανουαρίου 2016, 12:00-13:00
"Visuality in Contemporary Fiction"
Μαντζάρης Θωμάς

21 Ιανουαρίου 2016, 10:00-11:00
"Gay Camp and the Contemporary Music Stage"
Χατζηπαπαθεοδωρίδης Κωνσταντίνος

17 Δεκεμβρίου 2015, 11:00-12:00
"
Η Λαίδη Μακμπέθ στην Ελλάδα της άμεσης μεταπολεμικής εποχής: Η περίπτωση της μετάφρασης από τον Βασίλη Ρώτα (1962)"
Δαλπαναγιώτη Δήμητρα

10 Δεκεμβρίου 2015, 11:00-12:00
"Theorizing Neo-Victorian Space"
Ιωαννίδου Ελισάβετ

3 Δεκεμβρίου 2015, 14:00-15:00
"Stephanie Strickland's Print and Digital Poetics"
Πουρνάρα Ελισάβετ


Seminar on Angela Carter and the Fairy Tale World

Dr Selen Aktari, Assistant Professor at Kultur University, Istanbul
Wednesday 7 May & Friday 9 May 2014, 9:30-12:00 am, Room 308

This seminar, entitled “Angela Carter Haunts the Fairy Tale World: “The Bloody Chamber” and “The Tiger’s Bride”, focuses on Angela Carter’s feminist intertextualisations of the classical fairy tales, which rebel against the sexist ideology these fairy tales promote. Her stories “The Bloody Chamber”, a rewriting of Charles Perrault’s “Bluebeard”, and “The Tiger’s Bride”, a rewriting of Madame de Beaumont’s “Beauty and the Beast”, subvert the patriarchal gothic plot that positions women as victims and subjected to the dominant authority by reversing the hierarchically constructed structures of power relations between men and women, and representations of patriarchally defined sexual roles of women. Dealing with the themes of domesticity, passivity, sexuality, violence and perversity from a feminist lens, Carter proposes a radical content that expresses hostility towards cultural myths of sexuality in the patriarchal system. Her use of eroticism in “The Bloody Chamber” leads the heroine to discover her own sexuality which is denied to women characters of the conventional Gothic and her use of animalistic representation in portrayals of not only the Beast but also Beauty in “The Tiger’s Bride” strips the fairy tale characters of their gender burden. Thus, through the use of postmodern strategies such as rewriting, parody, pastiche, anachronism and magical realism, Carter awakes us to the culturally constructed gender roles sinisterly encoded in us through nursery stories. While Carter’s retellings take us back to the fairy tale world characterized by “once upon a time” atmosphere, they enable us to question contemporary socio-sexual roles by bringing forth new deconstructive perceptions of patriarchal sexual politics. As a result, this seminar will reveal the revolutionary potential of these two revisioned fairy tales Carter whispers wildly in our ears in order to destroy the established norms of patriarchal ideology.
The seminar format will be a blend of lecture and discussion.

Bibliography