Στόχος του μαθήματος είναι η ανάλυση των ειδικών πνευματικών διεργασιών και συμπεριφορών των ατόμων οι οποίες τα βοηθούν στην αντίληψη, μάθηση, και απομνημόνευση νέων πληροφοριών (στρατηγικές μάθησης) καθώς επίσης και στη διάδρασή τους με άλλα άτομα (επικοινωνιακές στρατηγικές). Κατά τη διάρκεια του μαθήματος γίνεται περιγραφή του ρόλου των στρατηγικών μάθησης, ιδιαίτερα των γλωσσικών στρατηγικών, κατά τη διαδικασία εκμάθησης μιας δεύτερης γλώσσας. Συγκεκριμένα, εξετάζονται οι διάφορες τεχνικές, προσεγγίσεις ή συνειδητές πράξεις τις οποίες χρησιμοποιεί ο μαθητής στην προσπάθειά του να ανταποκριθεί σε μία μαθησιακή ή επικοινωνιακή ανάγκη ή ακόμη και καθολικές γλωσσικές στρατηγικές οι οποίες διευκολύνουν τη διαδικασία επεξεργασίας της γλωσσικής πληροφορίας. Επί πλέον, σκοπός του μαθήματος είναι να ευαισθητοποιήσει τους φοιτητές και τις φοιτήτριες σε σχέση με την ύπαρξη στρατηγικών, οι οποίες με την καθοδήγηση του δασκάλου είναι δυνατόν να ενθαρρύνουν και να βοηθήσουν τους μαθητές ώστε να γίνουν πιο αποτελεσματικοί και ανεξάρτητοι κατά την εκμάθηση μιας δεύτερης/ξένης γλώσσας.
Προαπαιτήσεις: Γλ3-326
Eπιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα
Συνιστώμενη βιβλιογραφία: Διανέμεται σύγγραμμα; ναι
Διανέμεται σχετική βιβλιογραφία; ναι
Μέθοδοι αξιολόγησης: γραπτές εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου σε συνδυασμό με προαιρετικές σύντομες εργασίες ή παρουσιάσεις.
Εξάμηνο | Τμήμα | Ημέρα | Από | Έως | Αίθουσα | Διδάσκων/ουσα |
Χειμερινό | Πέμπτη | 13:30 | 16:00 | 01 ν.π. | Μυτάκου Τερέζα |