Το μάθημα αυτό εξερευνά βασικά θέματα σχετικά με τις στρατηγικές γλωσσικής εκμάθησης και επικοινωνίας που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στη διδασκαλία της αγγλικής ως ξένης γλώσσας. Συγκεκριμένα, το μάθημα θα εστιάσει στο πως αυτές οι στρατηγικές μπορούν να αξιοποιηθούν στη διδασκαλία μαθητών και μαθητριών με προσφυγικό ή/και μεταναστευτικό υπόβαθρο. Στόχος του μαθήματος είναι να εφοδιάσει μέλλουσες και μέλλοντες εκπαιδευτικούς με τις απαραίτητες στρατηγικές και τα παιδαγωγικά εργαλεία που θα τους/τις επιτρέψουν να ανταποκριθούν στις ανάγκες των μαθητ(ρι)ών με προσφυγικό και μεταναστευτικό υπόβαθρο, και να σχεδιάσουν μαθήματα ξένης γλώσσας που θα ανταποκρίνονται γλωσσικά και πολιτισμικά σε αυτό το μαθητικό πληθυσμό, και που θα λαμβάνουν υπόψη την επίδραση του τραύματος. Το μάθημα θα επικεντρωθεί σε θεωρίες, στρατηγικές και πρακτικά εργαλεία που αφορούν τόσο τις γλωσσικές όσο και τις πολιτισμικές και κοινωνικο-συναισθηματικές ανάγκες των μαθητ(ρι)ών. Συνδυάζοντας θεωρία, καθώς και πρακτικές ασκήσεις και μικροδιδασκαλίες, θα ενθαρρυνθεί η κριτική σκέψη σχετικά με τον ρόλο της γλώσσας, του πολιτισμού και του τραύματος σε τέτοια πλαίσια. Επιπλέον, οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα κληθούν να σχεδιάσουν υλικό που θα προάγει την ανθεκτικότητα και την ενδυνάμωση των μαθητ(ρι)ών με προσφυγικό υπόβαθρο μέσω της εκμάθησης ξένης γλώσσας. Εάν αυτό καταστεί δυνατό, θα προγραμματιστούν εκπαιδευτικές επισκέψεις σε τάξεις με παιδιά από προσφυγικό/μεταναστευτικό υπόβαθρο.
Εξάμηνο | Τμήμα | Ημέρα | Από | Έως | Αίθουσα | Διδάσκων/ουσα |
Χειμερινό | Πέμπτη | 13:30 | 16:00 | 01 ν.π. | Μυτάκου Τερέζα | |
Εαρινό | Δευτέρα | 13:30 | 16:00 | 417 | Μυτάκου Τερέζα |