Το μάθημα στοχεύει να βοηθήσει τους φοιτητές/τις φοιτήτριες να κατανοήσουν τις βασικές αρχές για το σχεδιασμό και την επιλογή διδακτικού υλικού σε μαθητές της πρώιμης παιδικής ηλικίας και του νηπιαγωγείου. Στο πλαίσιο του μαθήματος θα συζυτηθούν οι θεωρίες και τα κριτήρια επιλογής και σχεδιασμού εκπαιδευτικού υλικού και θα εξεταστεί ποικίλο παιδαγωγικό υλικό και διάφορα διδακτικά βοηθήματα όπως εικονογραφημένα βιβλία, παιχνίδια, μαριονέτες, κούκλες,storysacks, κτλ. Θα συζητηθεί ο ρόλος και η σημασία της εικονογράφησης, των κινουμένων σχεδίων, των ψηφιακών παιχνιδιών ενώ θα γίνει αναφορά σε εικονικά και ψηφιακά περιβάλλοντα (π.χ. Φωτόδεντρο, υλικό του ΠΕΑΠ κτλ).
Στο πλασίο του μαθήματος αναλύονται επίσης προγράμματα σπουδών της πρώιμης παιδικής ηλικίας και καλές παιδαγωγικές πρακτικές στο προσχολικό περιβάλλον που προωθούν τις προφορικές αλλά και προ-αναγνωστικές και προ-γραφικές δεξιότητες. Το μάθημα προσφέρει στους φοιτητές/στις φοιτήτριες κατάρτιση στην σχεδιασμό και τη διαχείριση ευέλικτων μαθησιακών περιβαλλόντων που ευθυγραμμίζονται με τις σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις λαμβάνοντας υπόψη το κοινωνικό και πολιτιστικό πλαίσιο, καθώς και τις εμπειρίες και τα ενδιαφέροντα των παιδιών.
Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/οι φοιτήτριες θα είναι σε θέση να δημιουργούν και να επιλέγουν κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό για μαθητές της πρώιμης παιδικής ηλικίας για την εκμάθηση γλώσσας. Η αξιολόγηση είναι διαμορφωτική καθώς οι φοιτητές/οι φοιτήτριες θα κληθούν να δημιουργήσουν μια σειρά διδακτικών δραστηριοτήτων και σεναρίων για μαθητές νηπιαγωγείου και πρώιμης παιδικής ηλικίας.
Εξάμηνο | Τμήμα | Ημέρα | Από | Έως | Αίθουσα | Διδάσκων/ουσα |
Χειμερινό | Τρίτη | 16:00 | 18:30 | 417 | Αλεξίου Θωμαή |