Το μάθημα εξετάζει ερευνητικές μεθόδους καθώς και τον τρόπο σχεδιασμού και δόμησης μίας γλωσσολογικής ερευνητικής εργασίας. Το μάθημα φιλοδοξεί να φέρει σε επαφή τις/τους φοιτήτριες/τές με τις θεμελιώδεις αρχές της ερευνητικής διαδικασίας και τις διάφορες πτυχές που συνδέονται με τον ακαδημαϊκό γραπτό λόγο. Μερικές από τις περιοχές που καλύπτει το μάθημα είναι οι ακόλουθες: α) χρήση του καταλόγου της βιβλιοθήκης του Α.Π.Θ., β) έρευνα πηγών και αξιολόγησή τους με βάση τη σχετικότητά τους με το θέμα της εργασίας, γ) διάφορα είδη εργασιών (ανασκόπηση βιβλιογραφίας, πειραματικές μελέτες), δ) χρήση του APA τρόπου γραφής, ε) ερευνητικές μέθοδοι (συνεντεύξεις, ερωτηματολόγια, κλπ.), στ) δομή της γλωσσολογικής ερευνητικής εργασίας, ζ) ανάλυση δεδομένων, η) παράφραση, περίληψη, αυτούσια παράθεση αποσπασμάτων από άλλους συγγραφείς, θ) αποφυγή λογοκλοπής, κλπ.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Δεν υπάρχει τελική γραπτή εξέταση. Η αξιολόγηση βασίζεται στην ενεργή συμμετοχή των φοιτητριών/τών κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, την επιτυχή ολοκλήρωση των εργασιών μέσα στην τάξη και τη συγγραφή δύο ερευνητικών εργασιών: μίας μικρής 1.500 λέξεων και μίας μεγαλύτερης 3.000 λέξεων. Οι φοιτήτριες/ητές θα πρέπει να επιλέξουν το θέμα των εργασιών τους από μία λίστα θεμάτων που θα δοθεί σε εύλογο χρόνο από τη διδάσκουσα. Η καθυστερημένη κατάθεση εργασιών (εκτός χρονοδιαγράμματος) οδηγεί στη μείωση του τελικού βαθμού ενώ ο εντοπισμός λογοκλοπής οδηγεί σε αυτόματη αποτυχία.
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μέχρι το τέλος του εξαμήνου, οι φοιτήτριες/τές αναμένεται να μπορούν να:
Εξάμηνο | Τμήμα | Ημέρα | Από | Έως | Αίθουσα | Διδάσκων/ουσα |
Χειμερινό | Τρίτη | 11:00 | 13:30 | 308 B | Δαλπαναγιώτη Θώμη |