Το μάθημα αυτό φέρνει τους φοιτητές/τριες σε επαφή με το λογοτεχνικό είδος του πεζού λόγου και με τα νοήματα και όρους της κριτικής που χρησιμοποιούνται στην ερμηνεία ενός αφηγηματικού κειμένου. Επίσης διδάσκει πώς να δομίσει ο φοιτητής/τρια ένα γραπτό κείμενο ερμηνείας λογοτεχνικών κειμένων. Δοκιμαστικές αναλύσεις διαφόρων μορφών διηγημάτων θα γίνουν στην τάξη με έμφαση στο γεγονός ότι το νόημα δομείται από τον κάθε επιμέρους αναγνώστη. Κριτικές απόψεις σε σχέση με τη θέση του παρατηρητή, την πλοκή, το θέμα, την αλληγορία και το συμβολισμό, καθώς και το ρεαλισμό έναντι στη φαντασία, θα σχολιαστούν μέσα από το πλαίσιο των προσωπικών αναγνώσεων του κάθε διηγήματος. Επιπλέον οι φοιτητές/τριες θα διδαχτούν και θα εξεταστούν στην παρουσίαση μιας γραπτής ερμηνείας πάνω σε ένα λογοτεχνικό κείμενο πεζού λόγου. Επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα: •Εξοικείωση σε μεθόδους αναλυτικής προσέγγισης του διηγήματος. •Εξοικείωση στη βασική ορολογία που χρησιμοποιείται στην ανάλυση πεζών λογοτεχνικών κειμένων •Άσκηση για την απόκτηση δεξιοτήτων στην αντιμετώπιση λογοτεχνικών κειμένων σε σχέση με τα κοινωνιο-ιστορικά συμφραζόμενα •΄Ασκηση στη δόμιση ενός μελετήματος λογοτεχνικής κριτικής, σχεδιάζοντας τη θεματική εστίαση και την υποστήριξή της με παραδείγματα Το Corpus με μια επιλογή μικρών κειμένων. Διανέμεται γενικό πλάνο (outline) και συνιστώμενη βιβλιογραφία.
Αξιολόγηση: ανάλογα με τον διδάσκοντα/διδάσκουσα
Μία γραπτή εξέταση μέσα στην τάξη κατά τη διάρκεια του εξαμήνου (30%), συμμετοχή στις δια ζώσης και διαδικτυακές συζητήσεις και ασκήσεις (20%), και τελικό γραπτό διαγώνισμα (50%).
Εξάμηνο | Τμήμα | Ημέρα | Από | Έως | Αίθουσα | Διδάσκων/ουσα |
Χειμερινό | a | Παρασκευή | 13:30 | 16:00 | 417 | Ρουπακιά Λυδία |
Χειμερινό | b | Τετάρτη | 08:30 | 11:00 | 01 ν.π. | Πατρώνα Θεοδώρα |