Κύριος στόχος του μαθήματος είναι να εξοικειώσει τους φοιτητές/τριες με την πολύπλευρη φύση της διαπολιτισμικής επικοινωνίας τόσο ως φαινομένου όσο και ως πεδίου. Οι θεματικές ενότητες που θα εξεταστούν περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων: διαπολιτισμική πραγματολογία, μη λεκτική επικοινωνία και διαπολιτισμικές διαφορές, διαπολιτισμικές μεταβάσεις (από το πολιτισμικό σοκ στην προσαρμογή), εμπόδια στη διαπολιτισμική επικοινωνία (π.χ., εθνοκεντρισμός, στερεοτυπισμός, ρατσισμός), διαπολιτισμικές συγκρούσεις στον παγκόσμιο χώρο εργασίας και διαπολιτισμικό μάρκετινγκ/διαφήμιση.
Επιδιωκόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα:
Να αναλύουν δεδομένα διαπολιτισμικής επικοινωνίας από διάφορα περιβάλλοντα και μέσα εφαρμόζοντας κατάλληλα θεωρίες και ορολογία του πεδίου
Να αναγνωρίζουν πιθανά αίτια διαπολιτισμικών επικοινωνιακών παρανοήσεων (π.χ., στερεότυπα).
Να βελτιώσουν τις διαπολιτισμικές επικοινωνιακές τους δεξιότητες μέσω της αποτελεσματικής χρήσης λεκτικών και μη λεκτικών μέσων επικοινωνίας
Να αναγνωρίζουν πιθανά αίτια και συμπτώματα του πολιτισμικού σοκ και τα διαφορετικά στάδια της διαπολιτισμικής προσαρμογής
Να συγκρίνουν στρατηγικές για την αντιμετώπιση διαπολιτισμικών συγκρούσεων και για τη διαμεσολάβηση μεταξύ γλωσσών στον παγκόσμιο χώρο εργασίας
Να κατανοήσουν πώς αρχές της διαπολιτισμικής επικοινωνίας μπορούν να διαμορφώσουν στρατηγικές στο διαπολιτισμικό μάρκετινγκ και τη διαφήμιση
Αξιολόγηση: Τελική εξέταση (100%) ή ερευνητικό δοκίμιο 2000 λέξεων (40%) και τελική εξέταση (60%).