Στόχος του
μαθήματος είναι να προσφέρει στις/στους φοιτήτριες/ητές βασική εκπαίδευση στα
ακόλουθα:
χρήση Η/Υ και διαδικτυακών εργαλείων (Microsoft 365 Office, Google docs, Microsoft One note, Canva, κ.ά.) που στοχεύουν στην ενίσχυση ψηφιακών δεξιοτήτων και υποστηρίζουν την οργάνωση και τη συνεργατική/διαδικτυακή επεξεργασία κειμένων, τη δημιουργία λογιστικών φύλλων, γραφημάτων και παρουσιάσεων,
εξοικείωση με τους ηλεκτρονικούς καταλόγους της πανεπιστημιακής βιβλιοθήκης, τις ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων και τον εντοπισμό πηγών (έντυπων και ηλεκτρονικών),
αξιολόγηση και ορθή χρήση των βιβλιογραφικών πηγών για την αποφυγή λογοκλοπής και εξοικείωση με τους τρόπους παραπομπής των πηγών στη λογοτεχνία (ΜLA) και στη γλωσσολογία (APA),
ανάπτυξη δεξιοτήτων ορθής επικοινωνίας (email etiquette) με την ακαδημαϊκή κοινότητα μέσω της χρήσης του ιδρυματικού λογαριασμού,
καλλιέργεια του ακαδημαϊκού γραπτού λόγου, ανάπτυξη κριτικής σκέψης και περαιτέρω κατάρτιση σε θέματα διεξαγωγής μικρής κλίμακας βιβλιογραφικής έρευνας στη λογοτεχνία και στη γλωσσολογία κατά τη διαδικασία της ακαδημαϊκής γραφής,
δεοντολογικά ορθή χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) μέσω διαφόρων ασκήσεων,
τήρηση προθεσμιών κατά την κατάθεση εργασιών.
Η παρακολούθηση των μαθημάτων – ασύγχρονα
διαδικτυακά σεμινάρια και διά ζώσης εργαστήρια – είναι υποχρεωτική. Όριο
απουσιών: 4.
Η αξιολόγηση βασίζεται στα παρακάτω:
δραστηριότητες σε όλη τη διάρκεια του εξάμηνου,
κουίζ,
τελική
γραπτή εξέταση.
Οι
φοιτήτριες/ητές που αποτυγχάνουν στην τελική εξέταση του Ιανουαρίου/Φεβρουαρίου
ή του Ιουνίου θα πρέπει τον Σεπτέμβριο να εξεταστούν στην ύλη όλων των
κύκλων του μαθήματος (γραπτή τελική εξέταση και κουίζ). Φοιτήτριες/ητές που
παρακολούθησαν το μάθημα στο παρελθόν χωρίς να υπερβούν το όριο των
απουσιών, δεν οφείλουν να το παρακολουθήσουν εκ νέου. Υποχρεούνται όμως
να πάρουν μέρος στην αξιολόγηση που εφαρμόζεται σε όλη τη διάρκεια του
εξαμήνου.