School of English LOGO

Εργαστήριο Γλωσσικής Ανάπτυξης

School of English LOGO

Εργαστήριο Γλωσσικής Ανάπτυξης

Αρχείο Συναντήσεων ΕΟΓΑΔ

Αρχείο Συναντήσεων ΕΟΓΑΔ

Ακαδημαϊκό έτος 2022-2023

8/5/2023
Penny Menekou

Hohne, E., & Jusczyk, P. W. (1994). Two-month-old infants' sensitivity to allophonic differences. Perception & Psychophysics 56 (6), 613-623.

3/4/2023
Terpsi Danavasi

Son, M. (2022) The role of modality and working memory capacity in L2 production. Language Teaching Research, 1–21. https://doi.org/10.1177/13621688221135227

20/3/2023
Viktoria Kontsioti

Vuković Stamatović, M. (2020). Vocabulary complexity and reading and listening comprehension of various physics genres. Corpus Linguistics and Linguistic Theory, 16 (3),487-514. https://doi.org/10.1515/cllt-2019-0022.

13/2/2023
Anastasia Nteri
Mousikou, P., Strycharczuk, P., Turk, A., & Scobbie, J.M. (2021). Coarticulation across morpheme boundaries: An ultrasound study of past-tense inflection in Scottish English. Journal of Phonetics 88. https://doi.org/10.1016/j.wocn.2021.101101 0095-4470/ 2021 Elsevier Ltd.

30/1/2023
Athina Kikiopoulou & Vasilina Spanou
Presentation of their research.

16/01/2023
Athina Kikiopoulou
Lázaro, M., Illera, V., García, S. & Ruíz Sánchez de León, J. M. (2022). Morphological processing of complex and simple pseudo-words in adults and older adults. Language and Cognition 14, 385–400. https://doi.org/10.1017/langcog.2022.6.

12/12/2022
Maria Dimitrakopoulou
Cheng, L.S.P., Burgess, D, Vernooij, N., Solís-Barroso, C., McDermott, A., & Namboodiripad, S. (2021). The Problematic Concept of Native Speaker in Psycholinguistics: Replacing Vague and Harmful Terminology With Inclusive and Accurate Measures. Frontiers in Psychology, 12, Art. 715843. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.715843.

Ακαδημαϊκό έτος 2019-2020

18 Μαρτίου 2020
Αθηνά Κικιοπούλου

Anti-that-trace effects in English


4 Μαρτίου 2020
Βασιλίνα Σπανού

Παρουσίαση της έρευνας της Βασιλίνας στο πλαίσιο της μεταπτυχιακής της διπλωματικής εργασίας με τίτλο: Anaphora Resolution and Executive Functions in child bilingualism


19 Φεβρουαρίου 2020
Αφροδίτη-Ειρήνη Σερέτη

Παρουσίαση της σε εξέλιξη έρευνας της Αφροδίτης στο πλαίσιο της μεταπτυχιακής της διπλωματικής εργασίας με τίτλο: The Effect of Auditory Processing on the Development of Phonological Awareness


5 Φεβρουαρίου 2020
Αναστασία Ντέρη

Goad, Η., & White, L. (2006). Ultimate attainment in interlanguage grammars: a prosodic approach. Second Language Research 22, pp. 243-268.


15 Ιανουαρίου 2020 (στην αίθουσα 417 Junior, για τη συγκεκριμένη ημερομηνία μόνο)
Αθηνά Κικιοπούλου

Fennetta van der Scheer, F., Jonkers, R., & Gilbers, D. (2014). Foreign accent syndrome and force of articulation. Aphasiology, 28, 4, 471–489.


18 Δεκεμβρίου 2019
Βασιλίνα Σπανού & Ελένη Ζημιανίτη

Peristeri, E. & Tsimpli, I.-M. (2013).Pronoun processing in Broca's aphasia: Discourse–syntax effects in ambiguous anaphora resolution. Aphasiology, 27(11): 1381-1407.


4 Δεκεμβρίου 2019
Αθηνά Ντάλλη & Μαρία Δημητρακοπούλου

Clahsen, H., & Ali, M. (2009). Formal Features in Aphasia: Tense, Agreement, and Mood in English agrammatism. Journal of Neurolinguistics 22, pp. 436-450. Fyndanis, V., Varlokosta, S., & Tsapkini, K. (2012). Agrammatic production: Interpretable features and selective impairment in verb inflection. Lingua 122: 1134-1147.


20 Νοεμβρίου 2019
Αναστασία Ντέρη

«An EPG analysis of fricatives in a Greek adult with Down Syndrome» Η παρουσίαση βασίζεται στην έρευνα που πραγματοποίησε η κ. Ντέρη στο πλαίσιο της μεταπτυχιακής της διατριβής.


6 Νοεμβρίου 2019
Αθηνά Κικιοπούλου, Δήμητρα Νιαούρη, & Αφροδίτη Σερέτη

Juana Liceras, J., Bel, A., & Perales, S. (2006). Living with Optionality’: Root Infinitives, Bare Forms and Inflected Forms in Child Null Subject Languages. In N. Sagarra, & A. J. Toribio (eds.), Selected Proceedings of the 9th Hispanic Linguistics Symposium, (pp.203-216). Somerville, MA: Cascadilla Proceedings Project.


Παρουσιάσεις ακαδημαϊκού έτους 2018-2019

4 Ιουνίου 2019
Αναστασία Λαδά

Παρουσίαση του άρθρου: Sorace, A., Serratrice, L. Filiaci, F. & Baldo, M. (2009). Discourse conditions on subject pronoun realization: testing the linguistic intuitions of older bilingual children. Lingua 119, 460– 477.


29 Μαΐου 2019
Αθηνά Κικιοπούλου

Παρουσίαση του άρθρου: Tsimpli, I., Sorace, A., Heycock, C, and Filiaci, F. (2004). First language attrition and syntactic subjects: A study of Greek and Italian near-native speakers of English. International Journal of Bilingualism, 3, 8, 257-277.


22 Μαΐου 2019
Ελένη Ζημιανίτη

Παρουσίαση του άρθρου: Guasti, T., Stavrakaki, S., & Arosio, F. (2012). Cross-linguistic differences and similarities in the acquisition of relative clauses: Evidence from Greek and Italian. Lingua 122, 6, 700–713.


15 Μαΐου 2019
Δήμητρα Νιαούρη

Παρουσίαση του άρθρου: Kempler, D., Almor, A., Tyler, L.K. , Andersen, E., & MacDonald, M.C. (1998). Sentence Comprehension Deficits in Alzheimer’s Disease: A Comparison of Off-Line vs. On-Line Sentence Processing. Brain and Language 64, 297–316.


8 Μαΐου 2019
Αφροδίτη Σερέτη

Παρουσίαση του άρθρου: Roberts, L., & Liszka, S.A. (2013). Processing tense/aspect-agreement violations on-line in the second language: A self-paced reading study with French and German L2 learners of English. Second Language Research, 29, 4, 413-439.


17 Απριλίου 2019
Μαρία Δημητρακοπούλου

Συζήτηση πάνω σε θέματα σύνταξης και έρευνας με βάση το άρθρο: Tsimpli, I.M., & Papadopoulou, D. (2006). Aspect and argument realization: a study on antecedentless null objects in Greek. Lingua 116, 10, 1595-1615.