|
Anna
Anastassiadis-Syméonidis
Le synthème du type adj.+nom en grec
moderne (GM)
|
|
Chryse
Hatzichristou
Profiles and Academic Experiences of Achieving
Minority Students
Profils et expériences scolaires dans la realisation d'élèves, issus
de minorités ethniques.
Enquête réalisée auprès de onze (11) élèves
provenant de minorités et poursuivant leurs études dans un collège urbain.
Cette étude a été poursuivie dans une optique psycho-sociale
et linguistique avec une double perspective: D'une part recherche des
facteurs qui semblent influencer la réussite scolaire des élèves issus
de minorités et d'autre part étude des expériences de ces élevés à partir de rédactions faites par eux-mêmes sur un sujet donné en classe
dans le cadre d'un programme offert par l'Université de Berkeley qui
s'achevait dans l'année et qui était accompagné d'un soutien scolaire.
Basées sur les interviews, les caractéristiques communes dans les
profils des élèves ayant été identifiées et décrites, les expériences
des élèves avec l'université fondées sur le programme et suivies du
soutien scolaire sont apparues comme ayant un impact positif sur leur
développement scolaire - social et personnel.
L'importance de cette
approche globale dans les domaines précités psycho-socio-linguistiques
réside dans l'intérêt qu'elle pourrait avoir dans la solution des
problèmes rencontrés par des élèves provenant d'autres minorités et
cela, entendu dans un sens très large.
|
|
H.A.
Keith
What can Translator Training at Undergraduate
Level Achieve?
|
|
Sophia
Papaefthymiou-Lytra
Conflict in Communication vis a vis Repairing in
the Foreign Language Classroom
Σ' αυτή την εργασία εξετάζονται οι
ομοιότητες και οι διαφορές του "λάθους",
ως χαρακτηριστικού στοιχείου της
διαπροσωπικής επικοινωνίας και της
επικοινωνίας στην τάξη, με βάση έξι
κατηγορίες στα πλαίσια της ανάλυσης
της διαπροσωπικής επικοινωνίας και
της εθνογραφικής ανάλυσης της
σχολικής πράξης. Στη συνέχεια,
εξετάζονται διεξοδικά, οι πρακτικές
δυνατότητες της εφαρμογής των
πορισμάτων αυτών στην ξενόγλωσση τάξη
με βάση μια επανεξέταση τον ρόλου του
δάσκαλου της Ξ.Γ. και την ανάγκη να
εκμεταλλευθούμε τα λάθη των
σπουδαστών της Ξ.Γ., όχι μόνο για
παιδαγωγικούς σκοπούς στην
διδασκαλία/μάθηση της Ξ.Γ. αλλά και ως
μέσον άσκησης στη χρήση
επικοινωνιακών στρατηγικών χρήσιμων
στη διαπροσωπική επικοινωνία.
|
|
Robert
J. Scholes
On the Orthographic Basis of Phonemic Competence
and Performance
Recent work with pre-reading children and non-reading adults has shown
that native speakers of English who are not literate are not able to
manipulate phonemic segments of speech.
This finding is the basis for
a re-evaluation of the claim that phonemes are facts of the linguistic
competence and performance of all native speakers of a language.
|
|
Mania
Tsitsa
Etude de déictiques
Με βάση τη θεωρία ότι οι
ιδιαιτερότητες της "τεχνικής"
γλώσσας μιας επιστήμης είναι δυνατό
να επισημανθούν όταν μελετηθεί αυτή η
γλώσσα σε σύγκριση με την απλή
καθημερινή, πραγματοποιήθηκε μια
έρευνα με αντικείμενο τρεις "παράλληλες"
γραπτές γλώσσες του γαλλικού Αστικού
Δικαίου (Α.Α.) Εξετάστηκαν δηλαδή τα
γλωσσικά στοιχεία (λεξικο-μορφο-συντακτικά)
που χρησιμοποιούν α) ο νομοθέτης ("τεχνική"
γλώσσα), β) ο αμύητος σε νομικά θέματα
πολίτης ("απλή" γλώσσα) και γ) ο
εξειδικευμένος σε νομικά θέματα
δημοσιογράφος ("εκλαϊκευτική"
γλώσσα) όταν αναφέρονται στα ίδια
θέματα Α.Δ.
Σ' αυτό το άρθρο δίνονται τα
συμπεράσματα (στατιστικά και άλλα) που
αφορούν μόνο τα "Δεικτικά", τα
κατεξοχήν δηλαδή γλωσσικά στοιχεία
που συμβάλλουν στη διατύπωση της
ακριβολογίας και της βεβαιότητας, που
είναι από τα πιο βασικά
χαρακτηριστικά της νομικής σκέψης.
Αυτά τα συμπεράσματα επιβεβαιώνουν
την άποψη ότι ο χαρακτηρισμός μιας
γλώσσας σε "τεχνική", "απλή",
"εκλαϊκευτική" κ.λ.π. εξαρτάται
από την ειδική χρήση των γλωσσικών
στοιχείων που κάνει κάθε "πομπός"
σε μια δεδομένη χρονική στιγμή και
κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες. |
|