|
Νιόβη Αντωνοπούλου
Κατάλογος κριτηρίων ελέγχου
αξιολόγησης
In the field of assessment and measurement of proficiency and
performance of learners during the teaching process of any cognitive
area there is a tendency towards alternative methods of assessment as
opposed to traditional ones. General qualities of these alternative
methods of assessment could be the authentic activities for
measurement and the learners' involvement in measuring their own and
their classmates' abilities. The paper deals with checklists and
rating scales as tools that can be applied to all types of assessment,
educational or other. They are a set of criteria and description,
which enable the assessor/evaluator to detect the weaknesses, the
inadequacy or the advantages of the text being assessed. During the
teaching process, checklists and rating scales enable teachers to
measure correctly and evaluate objectively and accurately their
learners' performance and allow learners to be aware of what exactly
they are assessed at and -based on the checklists'/rating scales'
criteria- to improve the quality of their work.
|
|
Catherine
Kiyitsioglou-Vlachou
Former des enseignants au défi de
l'interdisciplinarité
Ενόψει της εφαρμογής του Διαθεματικού
Ενιαίου Πλαισίου Προγραμμάτων
Σπουδών (ΔΕΠΠΣ) στη Δευτεροβάθμια
Εκπαίδευση, το άρθρο αυτό επιχειρεί να
διασαφηνίσει τους όρους τής
διαθεματικότητας (interdisciplinarité),
πολυθεματικότητας (pluridisciplinarité) και
μεσωθεματικότητας (transdisciplinarité). Με
γνώμονα τις απαντήσεις των καθηγητών
Γαλλικής της ευρύτερης περιοχής του
Πειραιά, προτείνει την άμεση
επιμόρφωση τους, προκειμένου να είναι
σε θέση να ανταποκριθούν στις ανάγκες
της νέας, για το ελληνικό εκπαιδευτικό
σύστημα, διδακτικής προσέγγισης.
|
|
Eleni Manolopoulou-Sergi
Foreign Language Motivation and Attention
Το παρόν άρθρο έχει στόχο να
συνεισφέρει στις συζητήσεις που
αφορούν το δόμημα των κινήτρων στην
ξένη γλώσσα και τη σχέση του με την
επιδεικνυόμενη από μέρους των μαθητών
προσοχή κατά τη διδακτική διαδικασία.
Με αυτό τον στόχο, το άρθρο αυτό
παρουσιάζει ερευνητικά δεδομένα τα
οποία, πρώτον, υποστηρίζουν την άποψη,
που έχει έρθει στο προσκήνιο από τις
αρχές της δεκαετίας του 1990, ότι το
δόμημα των κινήτρων για μάθηση της
ξένης γλώσσας είναι πολυσύνθετο, και,
δεύτερον, δείχνουν ότι το περίπλοκο
αυτό δόμημα, που οι μαθητές έχουν
αναπτύξει στο κοινωνικό τους
περιβάλλον, επηρεάζει την προσοχή
τους κατά τη διάρκεια της διδακτικής
πράξης είτε θετικά είτε αρνητικά, με
συνεπακόλουθες επιπτώσεις στη μάθησή
τους.
|
|
Maria Paradia, Napoleon Mitsis, Christina Solomonidou & Athanasia
Raptis
Design and development of an online
educational platform for bilingual students of advanced level
written Greek
Στην παρούσα εργασία περιγράφεται η
διαδικασία σχεδίασης και ανάπτυξης
του διαδικτυακού εκπαιδευτικού
περιβάλλοντος 2glossa.gr, που
πραγματοποιήθηκε με στόχο να βοηθήσει
δίγλωσσους/ες μαθητές/ριες με
προχωρημένο επίπεδο ελληνομάθειας
στην παραγωγή γραπτού λόγου στην
ελληνική ως δεύτερη ξένη γλώσσα. Ως
βάση για τη σχεδίαση και την ανάπτυξη
του διαδικτυακού εκπαιδευτικού
περιβάλλοντος χρησιμοποιήθηκαν τα
αποτελέσματα από αρχική έρευνα που
διεξήχθη με 126 μαθητές/ριες που
φοιτούν σε Ξένα Σχολεία που
λειτουργούν στην Ελλάδα με ξένο
εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Η σχεδίαση
του περιβάλλοντος 2glossa.gr στηρίχθηκε
τόσο στα αποτελέσματα της αρχικής
αυτής έρευνας, όσο και σε θεωρητικά
και εμπειρικά δεδομένα της
Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας, της
Διδακτικής Μεθοδολογίας και της
Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας. Η όλη
διαδικασία θέτει τις βάσεις για τον
σχεδιασμό και την ανάπτυξη παρόμοιων
συστημάτων που θα συμβάλλουν στην
ενίσχυση του γραπτού λόγου του
ουνόλου του μαθητικού πληθυσμού.
|
|
Eleni Peristeri
A study of self-reported language learning
behaviors and their relation to writing achievement: a pilot study
Πρόσφατες μελέτες πάνω στις
στρατηγικές γραφής που χρησιμοποιούν
μαθητές στα πλαίσια εκμάθησης της
Αγγλικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας,
καταδεικνύουν ότι η επιτυχημένη
παραγωγή γραπτού λόγου στα Αγγλικά
βασίζεται σε σημαντικό ποσοστό στη
συνειδητή και συστηματική χρήση από
μέρους του μαθητή συγκεκριμένων
στρατηγικών γραφής. Ο παραπάνω
συσχετισμός αποτέλεσε το κίνητρο για
τη διεξαγωγή έρευνας σε μία
ολιγάριθμη ομάδα μαθητών ηλικίας 11
ετών με μητρική γλώσσα την Ελληνική
και με χαμηλό προς μέσο επίπεδο
γνώσεων Αγγλικής. Η ανάλυση των
δεδομένων κατέδειξε στατιστικά
σημαντικούς συσχετισμούς μεταξύ της
συστηματικής χρήσης στρατηγικών
γραφής και της ποιότητας των γραπτών
του κάθε μαθητή -με τα κορίτσια να
αποδεικνύονται πιο συχνοί χρήστες
στρατηγικών σε σύγκριση με τα αγόρια.
Παράλληλα, το άρθρο αναλύει τις
παιδαγωγικές προεκτάσεις και
εφαρμογές της παρούσας έρευνας, καθώς
οι τάσεις προτίμησης ή απόρριψης
συγκεκριμένων στρατηγικών γραφής από
τα υποκείμενα της παρούσας έρευνας θα
μπορούσαν να αξιοποιηθούν αναλόγως
από τον καθηγητή Αγγλικών της
συγκεκριμένης τάξης. |
|