|
Γεωργία
Aνδρέου/Aνάργυρος Kαραπέτσας
Aντίληψη και κατανόηση του
γραπτού λόγου μητρικής και ξένης
γλώσσας
In the present study, we investigated the participation of the left
and right cerebral hemispheres in the perception and comprehension of
foreign and native language, using the technique of Visual Evoked
Potentials (VEPs). Statistically significant (p<. 05) differences
between the left (LH) and right (RH) hemispheres in the time each
needed to process the verbal stimuli presented on a screen, proved a
shift from RH-to-LH participation in processing the foreign language
when proficiency in it increased. This was especially prominent in
males, who also showed a complete LH superiority for their native
language phonological skills and a RH superiority for their native
language semantic skills. Females showed a more even pattern of
lateralization, having a tendency to use both their cerebral
hemispheres in their native and foreign language processing.
|
|
Mαρία
Aντωνίου
Le lendemain il partait aux etats-unis: Aντιπαραβολική
μελέτη γαλλικής ελληνικής
L'article, inscrit dans le cadre de la théorie des opérations énonciatives, essaie de voir si l'imparfait (IMP) de rupture du
français et la forme verbale du Παρατατικός (ΠΑΡΑΤ)
ρήξης du grec
moderne relèvent de mêmes opérations linguistiques. Cela nous
intéresse, en raison de son incidence sur la traduction d'une
langue à l'autre, puisque la traduction n'est pas un travail de substitution
d'un 'mot' en langue-source par un autre 'mot' en langue-cible; il
s'agit, en effet d'une représentation en langue-cible de l'univers de
la langue-source. Les deux formes communiquentelles les mêmes
opérations sous-jacentes, ce qui expliquerait leur emploi dans des
contextes similaires?
|
|
Marina
Joannopoulou
Form and Meaning in the Second Language Lexicon:
Some Evidence from Greek Advanced Learners of English
Μια αρκετά διαδεδομένη άποψη στο χώρο
της ψυχο-γλωσσολογίας είναι ότι το
νοητικό λεξικό της ξένης γλώσσας
είναι ποιοτικά διαφορετικό -περισσότερο
φωνολογικά προσανατολισμένο και με
πιο χαλαρούς δεσμούς- από το
αντίστοιχο της μητρικής. Αυτό το άρθρο
επιχειρεί να αμφισβητήσει την
παραπάνω άποψη παρουσιάζοντας τα
δεδομένα μιας έρευνας που
πραγματοποιήθηκε στο Αγγλικό Τμήμα
του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου. Τα
αποτελέσματα δείχνουν ότι ο τρόπος με
τον οποίο γίνεται η επεξεργασία των
λέξεων δε βασίζεται τόσο στο είδος της
γλώσσας (μητρικής ή ξένης) της οποίας
είναι δείγματα, όσο στο βαθμό
δυσκολίας της εκάστοτε λεξικής
απόπειρας.
|
|
Mersini
Karagevrekis
Computer-based Language Learning and Dynamic
Hypermedia Genres
Το παρόν άρθρο εξετάζει τη δημιουργία
εφαρμογών στο διαδίκτυο κατάλληλων
για την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας
με τη χρήση ενός αμιγώς εκπαιδευτικού
προγράμματος του HyperContext Web (HCW). Το HCW (Piastra,
Ιταλία) έχει σχεδιασθεί για να
αποδώσει σε ηλεκτρονικό περιβάλλον
την διαλογική σχέση που αναπτύσσεται
ανάμεσα στον μαθητή και τον
εκπαιδευτικό κατά την διάρκεια του
μαθήματος. Ως εκ τούτου το HCW επιτρέπει
στον εκπαιδευτικό, που είναι και ο
δημιουργός της εφαρμογής, να
σχεδιάσει ο ίδιος την μορφή της πιο
αποτελεσματικής επικοινωνίας με το
χρήστη του προγράμματος με τη βοήθεια
δυναμικών links και την παρακολούθηση
ανά πάσα στιγμή της πλοήγησης του
χρήστη στο πρόγραμμα. Το HCW έχει
χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία
εφαρμογής που αφορά τη διδασκαλία της
αγγλικής γλώσσας σε φοιτητές που
ειδικεύονται στο χώρο της Ειδικής
Εκπαίδευσης. Στην εν λόγω εφαρμογή
χρησιμοποιείται η πολυσημειολογική
θεωρία του Halliday για τη γλωσσολογική
ανάλυση των πολυτροπικών κειμένων.
Απώτερος σκοπός της δημιουργίας
εκπαιδευτικών εφαρμογών με τη χρήση
δυναμικών hypermedia προγραμμάτων, όπως
είναι το HCW, είναι ο προσδιορισμός των
βασικών δομών που χαρακτηρίζουν αυτού
του είδους τα προγράμματα προκειμένου
να καταστεί η επικοινωνία ανάμεσα
στον χρήστη και στον δημιουργό-εκπαιδευτικό
πιο ευέλικτη, παραγωγική και
αποτελεσματική και να βελτιωθεί
περαιτέρω η μαθησιακή/διδακτική
διαδικασία σε ηλεκτρονικό περιβάλλον.
|
|
Cleopatra
Kontoulis
Teaching Literature in the Foreign Language
Context
Αν και είναι γενικά αποδεκτό πως η
κουλτούρα και ο πολιτισμός
εμπεριέχονται κατά μεγάλο ποσοστό στη
λογοτεχνία ενός λαού, όμως τόσο η
χρησιμότητα όσο και η αξιοποίηση, αλλά
και αυτή η ίδια η εφαρμοσιμότητα, της
λογοτεχνίας στην τάξη της διδασκαλίας
της ξένης γλώσσας είναι ένα θέμα υπό
συζήτηση. Επιπλέον, ιδιαίτερα
προβλήματα αναφύονται ως προς τη
μεθοδολογία που πρέπει να
ακολουθείται σχετικά. Συγκεκριμένα,
οι δάσκαλοι ξένης γλώσσας διερωτώνται
αν πρέπει να παρεμβαίνουν στην
ανάλυση λογοτεχνικών κειμένων
παρέχοντας στους σπουδαστές τους τη 'λόγια'
ανάλυση του κειμένου, ή αν πρέπει να
τους αφήνουν ελεύθερους να ερμηνεύουν
το κείμενο παραθέτοντας μόνο την
προσωπική τους άποψη και αντλώντας
από το σύγχρονο περικείμενο, δηλαδή το
ζωντανό περιβάλλον του κειμένου. Η
παρούσα εργασία προτείνει μια μεσαία
θέση ανάμεσα στη 'λόγια' ανάλυση (αποκομμένη
από το σύγχρονο περικείμενο) και την
προσωπική ανάλυση με έντονα
υποκειμενικά στοιχεία, και
υποστηρίζει ότι η υιοθέτηση της
μεσαίας αυτής οδού αποβαίνει προς
όφελος των σπουδαστών ξένης γλώσσας,
γιατί τους επιτρέπει αφενός πρόσβαση
στην ξένη κουλτούρα, μέρος της οποίας
είναι η 'λόγια' ανάλυση, και αφετέρου
τους αφήνει ελεύθερους να εκφρασθούν,
αφού θα επιτρέψει ως ένα βαθμό
αξιοποίηση της υποκειμενικότητας των
ερμηνευτών. Η πρόταση αυτή
καταδεικνύεται στην πράξη μέσω της
ανάλυσης ενός λογοτεχνικού κειμένου.
Παρουσιάζεται η διαδικασία που
προτείνεται, αναλύοντας τους επί
μέρους συντελεστές.
|
|
Παναγιώτης
Παναγιωτίδης/Tίτα Kυριακοπούλου
Tεχνολογική κατάρτιση
μεταφραστών και διερμηνέων
The conditions that are shaped in the labor market as it changes due
to the advance of technology, the free flow of information and the
increasing level of specialization required of translators and
interpreters, have created the need for adequate training of the
students with the emphasis laid on the technological parameter. In the
present text there are suggestions for the integration and
implementation of technology in the training of students so that they
can meet the demands of the labor market more effectively.
|
|
Aγγελική
Σακελλαρίου
Aναλυτικό Πρόγραμμα
Πιστοποίησης της Eλληνομάθειας και
σχολικό Πρόγραμμα Σπουδών για τη
γλώσσα: μια αναγκαία σύγκριση
This article presents the comparison of the Analytic Curriculum for
Modern Greek as a second/foreign language developed by the Center for
the Greek Language to the Curriculum for Modern Greek Language in use
in the Greek schools. Although this comparison concerns curricula of a
different nature, it was judged necessary, because students in the
schools of the Diaspora following the Curriculum of the Greek schools
are prepared for the examinations of the Certificate of Attainment in
Greek. Thus, this research is hoped to be helpful for teachers and
students in the schools of the Diaspora. Our work hypothesis was that
there is one-to-one correspondence between their levels. This
hypothesis was only partly verified. The similarities and the
differences of the two curricula are indicated and a more complex
correspondence between their levels is proposed.
|
|
Aπόστολος
Tσιάλης
Aξιολόγηση και ποιότητα
διδασκαλίας στην τριτοβάθμια
εκπαίδευση: μελέτη περίπτωσης
Teaching English for academic purposes is a challenging job, demanding
from the teacher to keep up high standards of teaching. The process of
teaching evaluation with the focus on diagnostic and therapeutic
aspects can become a valuable tool for the teacher to maintain such
high standards. Thus, end-of-semester evaluation of the course and the
teaching process would serve in a twofold way. First, it would inform
the teacher whether the course material taught was well-organized and
appropriate for the course's aims and second, it would instigate the
teacher to reflect upon his practice, acquire expertise by learning in
the action environment and in this way contribute to teaching
effectiveness and improvement. In view of the above, this paper
provides a sample of student evaluation of an English language course
taught to 1st year medical students. By means of a questionnaire we
obtained feedback on the appropriateness of the teaching material and
the performance of the teacher. Evaluation issues such as the
validity, purposes and general rules of student evaluation will be
addressed and particular emphasis will be put upon the open-ended
questions and students' written comments as their interpretation
presents an intriguing and challenging task. |
|