|
Σέργιος
Κατσίκας
Τι εξετάζουν τα γλωσσικά
τεστ;
Les fautes sont un critère important (généralement le plus important)
dans la mesure du niveau des connaissances d'une langue et le critère
décisif dans l'évaluation des
épreuves. A cette condition la question
se pose, si les procédés standardisés d'épreuves et d'appréciation
mesurent, ce qu'ils sont supposés mesurer (niveau linguistique,
faculté de communication et/ou progrès de l'apprenant etc.). Dans cet
article nous présentons des conclusions qui résultent de l'analyse des
fautes et qui montrent, que le nombre de fautes n'est pas une base
sûre pour mesurer et
évaluer le niveau de connaissances linguistiques
d'un apprenant.
|
|
Helene
Ledouble
Meaning Representation of Information in the
Constitution
Nous nous situons dans le cadre de l'analyse linguistique de documents
en vue de la constitution d'aides à la traduction ou à la rédaction en
langue
étrangère. Nous nous intéressons au domaine de l'économie, en
particulier ici à la notion de coopération interentreprises
et à ses
différentes expressions dans notre corpus en langue anglaise. La
technique du mapping nous permet de mettre en regard les
énoncés
exprimant les différents types de cooperations, ainsi que la
représentation du sens de ces
énoncés
à l'aide des concepts définis
dans une ontologie propre à l'étude. Cette représentation
intermédiaire
étant indépendante de la langue de départ, notre
objectif est de montrer son intérêt en vue d'un travail de génération
en langue
étrangère. Nous donnons enfin quelques exemples de
structures françaises, dont le sens est
équivalent aux informations en
anglais, mais dont les réalisations syntaxiques diffèrent.
|
|
Vassiliki
Mitsikopoulou
The Construction and Legimation of Knowledge in
ELT Discourse
|
|
Angeliki
Psaltou-Joycey
Ways of Increasing Authentic Input in a Foreign
Language Environment
Το άρθρο ασχολείται με τη
διαθεσιμότητα αυθεντικού υλικού
ξένης γλώσσας στην Ελλάδα και με τις
δυνατότητες αξιοποίησης του από
μαθητές/τριες της Αγγλικής ως ξένης
γλώσσας. Υποστηρίζεται ότι με την
κατάλληλη προσοχή και καθοδήγηση
αυξάνονται οι ευκαιρίες που έχουν οι
μαθητές/τριες ώστε α) να εκτίθενται
στον προφορικό και γραπτό λόγο της
ξένης γλώσσας που μαθαίνουν σε
αυθεντικές καταστάσεις χρήσης της και
β) να πλουτίζουν το ξενόγλωσσο
λεξιλόγιό τους με φυσικό τρόπο.
Περαιτέρω προτείνονται τρόποι
αξιοποίησης του υλικού από το/τη
δάσκαλο/ δασκάλα ώστε να
ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές/τριες
γλωσσικά αλλά και να εκπαιδευτούν στη
χρήση κατάλληλων στρατηγικών μάθησης
ώστε να επεμβαίνουν αυτόνομα στο
υλικό που συναντούν εκτός τάξης.
|
|
Μιχάλης
Σετάτος
Η τονικότητα (Accent)
This paper deals briefly with tonality, the tonal coloration, which is
evident as a general phonetic impression to speakers of other
languages. It undertakes to determine its nature, based on an
examination of its different forms, its systematic modifications, and
its description (tonality is something self-evident and given, easy to
perceive but difficult to describe). Some hypotheses concerning the
study of tonality are made and some problems of interpretation and
valuation (cf. the expression 'melodious language', different criteria
etc) are touched upon, leading to the conclusion that tonality is an
indispensable and independent feature of languages and idiolects, a
characteristic which does not result from all other phonetic
characteristics of the language, as shown for instance by the tonality
of the older bilingual generation of Greek Jews speaking Modern Greek.
|
|
Areti-Maria
Sougari
Unravelling Microteaching and Reflective
Thinking
Σκοπός του άρθρου είναι να γίνει
προσέγγιση της μικροδιδασκαλίας
αναλύοντας τη θέση και τη στάση των
ασκουμένων που εκτίθενται σε
συγκεκριμένο μοντέλο
μικροδιδασκαλίας για να διαπιστωθεί η
χρησιμότητα του μοντέλου αλλά και η
ανάπτυξη της κριτικής τους σκέψης. Η
μικροδιδασκαλία είναι μία
μικρογραφία μαθήματος που διεξάγεται
σε εικονική τάξη και δίνει τη
δυνατότητα (i) να ασκηθεί ο ασκούμενος
σε συγκεκριμένες διδακτικές
δεξιότητες και να τις αποκτήσει, (ii) να
αναπτύξει στρατηγικές διδασκαλίας
και (iii) να αποκτήσει ανακλαστική σκέψη.
Η ανάλυση ερωτηματολογίων δείχνει ότι
η μικροδιδασκαλία συμβάλλει στην
κατανόηση των βασικών αρχών της
διδασκαλίας και στην ευαισθητοποίηση
των ασκουμένων σε θέματα που άπτονται
τόσο στη συμπεριφορά τους μέσα στην
τάξη όσο και στην προσέγγιση της
διδασκαλίας τους κατά την
προετοιμασία για το σχέδιο μαθήματος
και την αξιολόγηση πριν από το μάθημα,
κατά τη διεξαγωγή του μαθήματος και
μετά το τέλος του μαθήματος.
|
|
Constance
Tsaggari
Clauses of Concession in Written English: A
Corpus-based study.
Τα βιβλία Γραμματικής της
Αγγλικής Γλώσσας πολύ συχνά είτε
περιγράφουν τη δομή και χρήση
γραμματικών φαινομένων με
περιορισμένο τρόπο είτε πέφτουν σε
αντιφάσεις μη μπορώντας να εξηγήσουν
χρήσεις της γραμματικής της γλώσσας
όταν αυτή χρησιμοποιείται καθημερινά
από τους ίδιους τους ομιλητές της.
Χρησιμοποιώντας ως έναυσμα το γεγονός
αυτό, η μελέτη που ακολουθεί,
περιγράφει και αναλύει τη δομή, χρήση
και σημασία εναντιωματικών προτάσεων
(concessive clauses) που εισάγονται από τους
συνδέσμους 'although' και 'though', όπως αυτές
χρησιμοποιούνται σε συγκεκριμένες
κατηγορίες γραπτού λόγου. Το υλικό που
χρησιμοποιήθηκε για τις ανάγκες της
έρευνας αυτής συλλέχθηκε από
Lancaster-Oslo/Bergen Corpus και οι εναντιωματικές
προτάσεις που επιλέχθηκαν αναλύθηκαν
και στη συνέχεια κατηγοριοποιήθηκαν
λαμβάνοντας υπ' όψιν παραμέτρους που
αναφέρονται σε σχετική βιβλιογραφία
στο χώρο αυτό.
|
|