The JOURNAL OF APPLIED LINGUISTICS - Volume 15
Annual Publication of the Greek Applied Linguistics Association

Contents

Σέργιος Κατσίκας
Τι εξετάζουν τα γλωσσικά τεστ;

Helene Ledouble
Meaning Representation of Information in the Constitution

Vassiliki Mitsikopoulou
The Construction and Legimation of Knowledge in ELT Discourse

Angeliki Psaltou-Joycey
Ways of Increasing Authentic Input in a Foreign Language Environment

Μιχάλης Σετάτος
Η τονικότητα (Accent)

Areti-Maria Sougari
Unravelling Microteaching and Reflective Thinking

Constance Tsaggari
Clauses of Concession in Written English: A Corpus-based study.

bullet Σέργιος Κατσίκας
Τι εξετάζουν τα γλωσσικά τεστ;

Les fautes sont un critère important (g
énéralement le plus important) dans la mesure du niveau des connaissances d'une langue et le critère décisif dans l'évaluation des épreuves. A cette condition la question se pose, si les procédés standardisés d'épreuves et d'appréciation mesurent, ce qu'ils sont supposés mesurer (niveau linguistique, faculté de communication et/ou progrès de l'apprenant etc.). Dans cet article nous présentons des conclusions qui résultent de l'analyse des fautes et qui montrent, que le nombre de fautes n'est pas une base sûre pour mesurer et évaluer le niveau de connaissances linguistiques d'un apprenant.

bullet Helene Ledouble
Meaning Representation of Information in the Constitution

Nous nous situons dans le cadre de l'analyse linguistique de documents en vue de la constitution d'aides à la traduction ou à la r
édaction en langue étrangère. Nous nous intéressons au domaine de l'économie, en particulier ici à la notion de coopération interentreprises et à ses différentes expressions dans notre corpus en langue anglaise. La technique du mapping nous permet de mettre en regard les énoncés exprimant les différents types de cooperations, ainsi que la représentation du sens de ces énoncés à l'aide des concepts définis dans une ontologie propre à l'étude. Cette représentation intermédiaire étant indépendante de la langue de départ, notre objectif est de montrer son intérêt en vue d'un travail de génération en langue étrangère. Nous donnons enfin quelques exemples de structures françaises, dont le sens est équivalent aux informations en anglais, mais dont les réalisations syntaxiques diffèrent.

bullet Vassiliki Mitsikopoulou
The Construction and Legimation of Knowledge in ELT Discourse

bullet Angeliki Psaltou-Joycey
Ways of Increasing Authentic Input in a Foreign Language Environment

Το άρθρο ασχολείται με τη διαθεσιμότητα αυθεντικού υλικού ξένης γλώσσας στην Ελλάδα και με τις δυνατότητες αξιοποίησης του από μαθητές/τριες της Αγγλικής ως ξένης γλώσσας. Υποστηρίζεται ότι με την κατάλληλη προσοχή και καθοδήγηση αυξάνονται οι ευκαιρίες που έχουν οι μαθητές/τριες ώστε α) να εκτίθενται στον προφορικό και γραπτό λόγο της ξένης γλώσσας που μαθαίνουν σε αυθεντικές καταστάσεις χρήσης της και β) να πλουτίζουν το ξενόγλωσσο λεξιλόγιό τους με φυσικό τρόπο. Περαιτέρω προτείνονται τρόποι αξιοποίησης του υλικού από το/τη δάσκαλο/ δασκάλα ώστε να ευαισθητοποιηθούν οι μαθητές/τριες γλωσσικά αλλά και να εκπαιδευτούν στη χρήση κατάλληλων στρατηγικών μάθησης ώστε να επεμβαίνουν αυτόνομα στο υλικό που συναντούν εκτός τάξης.

bullet Μιχάλης Σετάτος
Η τονικότητα (Accent)
This paper deals briefly with tonality, the tonal coloration, which is evident as a general phonetic impression to speakers of other languages. It undertakes to determine its nature, based on an examination of its different forms, its systematic modifications, and its description (tonality is something self-evident and given, easy to perceive but difficult to describe). Some hypotheses concerning the study of tonality are made and some problems of interpretation and valuation (cf. the expression 'melodious language', different criteria etc) are touched upon, leading to the conclusion that tonality is an indispensable and independent feature of languages and idiolects, a characteristic which does not result from all other phonetic characteristics of the language, as shown for instance by the tonality of the older bilingual generation of Greek Jews speaking Modern Greek.


bullet Areti-Maria Sougari
Unravelling Microteaching and Reflective Thinking
Σκοπός του άρθρου είναι να γίνει προσέγγιση της μικροδιδασκαλίας αναλύοντας τη θέση και τη στάση των ασκουμένων που εκτίθενται σε συγκεκριμένο μοντέλο μικροδιδασκαλίας για να διαπιστωθεί η χρησιμότητα του μοντέλου αλλά και η ανάπτυξη της κριτικής τους σκέψης. Η μικροδιδασκαλία είναι μία μικρογραφία μαθήματος που διεξάγεται σε εικονική τάξη και δίνει τη δυνατότητα (i) να ασκηθεί ο ασκούμενος σε συγκεκριμένες διδακτικές δεξιότητες και να τις αποκτήσει, (ii) να αναπτύξει στρατηγικές διδασκαλίας και (iii) να αποκτήσει ανακλαστική σκέψη. Η ανάλυση ερωτηματολογίων δείχνει ότι η μικροδιδασκαλία συμβάλλει στην κατανόηση των βασικών αρχών της διδασκαλίας και στην ευαισθητοποίηση των ασκουμένων σε θέματα που άπτονται τόσο στη συμπεριφορά τους μέσα στην τάξη όσο και στην προσέγγιση της διδασκαλίας τους κατά την προετοιμασία για το σχέδιο μαθήματος και την αξιολόγηση πριν από το μάθημα, κατά τη διεξαγωγή του μαθήματος και μετά το τέλος του μαθήματος.

bullet Constance Tsaggari
Clauses of Concession in Written English: A Corpus-based study.
Τα βιβλία Γραμματικής της Αγγλικής Γλώσσας πολύ συχνά είτε περιγράφουν τη δομή και χρήση γραμματικών φαινομένων με περιορισμένο τρόπο είτε πέφτουν σε αντιφάσεις μη μπορώντας να εξηγήσουν χρήσεις της γραμματικής της γλώσσας όταν αυτή χρησιμοποιείται καθημερινά από τους ίδιους τους ομιλητές της. Χρησιμοποιώντας ως έναυσμα το γεγονός αυτό, η μελέτη που ακολουθεί, περιγράφει και αναλύει τη δομή, χρήση και σημασία εναντιωματικών προτάσεων (concessive clauses) που εισάγονται από τους συνδέσμους 'although' και 'though', όπως αυτές χρησιμοποιούνται σε συγκεκριμένες κατηγορίες γραπτού λόγου. Το υλικό που χρησιμοποιήθηκε για τις ανάγκες της έρευνας αυτής συλλέχθηκε από Lancaster-Oslo/Bergen Corpus και οι εναντιωματικές προτάσεις που επιλέχθηκαν αναλύθηκαν και στη συνέχεια κατηγοριοποιήθηκαν λαμβάνοντας υπ' όψιν παραμέτρους που αναφέρονται σε σχετική βιβλιογραφία στο χώρο αυτό.