|
Angeliki
Athanasiadou
The Category of Question
Στην εργασία αυτή επιχειρείται ο
χαρακτηρισμός των ερωτήσεων
ερωτηματικής μορφής προκειμένου να
οργανωθεί ένα γνωστικό μοντέλο των
αναγκών των ομιλητών κατά τη
διατύπωσή τους. Συζητούνται τρεις
βασικοί τύποι της κατηγορίας των
ερωτήσεων από τους οποίους προκύπτουν
και συνδέονται άλλοι λιγότερο βασικοί
τύποι. Διαπιστώνεται ότι οι ερωτήσεις
αποτελούν μια αρκετά σύνθετη
κατηγορία επικοινωνιακών λειτουργιών.
Προκειμένου να αναγνωρισθεί το είδος
του δεσμού μεταξύ των βασικών αλλά και
των περιφερειακών τύπων ερωτήσεων
προτείνεται ένα θεωρητικό μοντέλο
κατηγοριοποίησής τους.
|
|
Eleni
Kasapi - Evripides Siderides
Foreign Language Learning in the English
Department of the Aristotle University:
Aspects of Vocabulary Teaching in Italian Courses
Η διδασκαλία των ξένων γλωσσών στο
Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας
αποτελεί σημαντικό παράγοντα στο
προπτυχιακό του πρόγραμμα. Κάθε
φοιτητής πρέπει να επιλέξει και να
κατοχυρώσει τέσσερα επίπεδα ξένης
γλώσσας (γαλλικά/γερμανικά/ιταλικά).
Πεντακόσιοι περίπου φοιτητές ανά
εξάμηνο, επιλέγουν τα τέσσερα επίπεδα
ιταλικής γλώσσας. Η αξιολόγηση της
επίδοσής τους γίνεται ύστερα από
γραπτές εξετάσεις, οι οποίες
επικεντρώνονται περισσότερο στην
μέτρηση της ικανότητας κατανόησης και
λιγότερο στην αξιολόγηση της
ικανότητας παραγωγής γραπτού λόγου. Η
επιλογή του διδακτικού υλικού γίνεται
βάσει ανάλυσης αναγκών των φοιτητών
και συχνά κρίνονται απαραίτητες
ορισμένες αλλαγές στα κείμενα, ώστε να
διασφαλίζεται η μέγιστη δυνατή
σχετικότητα και αξιοποίησή τους.
Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στο
σχεδιασμό και την υλοποίηση ασκήσεων
λεξιλογίου γιατί ελέγχει και
προσδιορίζει με την ανθρωπολογική
έννοια του όρου την εξοικείωση του
σπουδαστή με τον καθημερινό πολιτισμό
έτσι όπως αυτός περιγράφεται μέσω του
διδακτικού υλικού.
|
|
Παράσχος
Mπερμπέρογλου
Tα κυριότερα σημεία της
διατριβής μου για τα διαπολιτισμικά
κείμενα στο μάθημα της γερμανικής ως
ξένης γλώσσας
Der vorliegende Aufsatz untersucht, inviefern Mgrationstexte im
DaF-Unterricht Verwendung finden können. Aus einer an der Universität
Thessaloniki erstellten Textsammlung wurden Texte ausgewählt, und
anhand ihrer Schuler interviewt. Die in der Vorstudie festgestellte
Motivation zum Arbeiten mit Migrations-texten wurde während der
Erprobung des hier vorgestellten Unterrichtsmodells am Goethe-Institut
Thessaloniki bestätigt. Sichgleichsetzen mit dem Inhalt der Texte und
eigener, innerer Antrieb, der sich in der Ausdrucksweise und in der
Gestik der Schüler widerspiegelt, zählen zu dem wichtigsten
Ergebnissen, die sich herauskristallisierten. Schüler, die mit
Migrationstexten arbeiten, eignen sich über ihr sprachliches Wissen
hinaus umfangreiche Kenntwisse über die eigene und fremde Kulturen an.
Sie gelomgen somit zu einer Auseinandersetzung mit der Frage
kultureller Indentität.
|
|
Angeliki
Psaltou-Joycey
Strategy Use in Caretaker-Child Interactions
Σκοπός του άρθρου αυτού είναι να
ερευνήσει τις στρατηγικές μάθησης και
επικοινωνίας που εφαρμόζονται σε
συνομιλίες ανάμεσα σε ενήλικες και
παιδιά προσχολικής ηλικίας που
βρίσκονται ακόμη στο στάδιο εκμάθησης
της μητρικής τους γλώσσας (ελληνικής).
Σε μικρότερη έκταση γίνεται απόπειρα
διερεύνησης παρόμοιων στρατηγικών
και κατά τη διαδικασία εκμάθησης μιας
ξένης γλώσσας (αγγλικής). Η έρευνα
επικεντρώνεται στις στρατηγικές που
επιλέγονται από τα παιδιά για την
απόκτηση, απομνημόνευση και ανάκληση
λεξιλογίου, αλλά και από τους ενήλικες
στην προσπάθειά τους να διευκολύνουν
τα παιδιά στις παραπάνω διαδικασίες.
|
|
Tριανταφυλλιά
Σαραφίδου
H συμβολή της ανάλυσης του
λόγου στη διδακτική της ξένης
επιστημονικής γλώσσας:
συγκριτική
παρουσίαση της γαλλικής και της
ελληνικής περίπτωσης
Dans cet article on propose une approche du français
scientifique langue étrangère. On étudie les variations des discours
scientifiques suivant les différentes opérations discursives en
mettant en évidence des éléments grammaticaux et lexicaux privilégiés
et récurrents. La démarche méthodologique consiste à isoler deux
grands types de discours, le discours interactif caractérisé par les
marques linguistiques de l'implication de l'émetteur et par les
interrelations entre l'émetteur et le récepteur et le discours
expositif caractérisé surtout par l'effacement des énonciateurs. Ce
dernier est destiné à la communication spécialisée qui vise à décrire,
c'est-à-dire à faire savoir. Notre démarche consiste aussi à regrouper
les éléments linguistiques de ces types de discours par catégories et
à les présenter sous forme de listes non exhaustives mais privilégiant
les formes les plus fréquentes. Ces éléments pourront servir de "matière
première" d'exercices conçus par l'enseignant de français. Par
ailleurs, les marques linguistiques, qui mettent en place la
distinction des discours scientifiques proposée, constituent un
facteur important pour l'efficacité de notre choix pédagogique, dans
ce sens qu'ils fondent la comparaison du système de la langue de
départ des apprenants (le grec) et de la langue-but, le français.
Notre analyse expose ces marques de façon à faire paraître les
similitudes ou bien les différences et les manques d'analogies entre
les deux systèmes. L'objectif de cet article est donc de fournir une
aide à l'enseignant avant la situation de classe afin de nourrir la
réflexion prépédagogique. |
|
Διονύσιος
Tάνης
Mερικά χαρακτηριστικά της
ελληνικής γλώσσας τα οποία μπορούν να
αξιοποιηθούν κατά τη
διδασκαλία
της σε αγγλόφωνο γλωσσικό περιβάλλον.
Mια εμπειρία από τη διδασκαλία της
ελληνικής στην Aυστραλία
In a class of students of English language background the teacher of
Greek could emphasize some aspects of Modern Greek, which can,
possibly, help the learning process. The long language tradition of
the Greek language can be a strong motive for the students, since
Greek is the oldest European language, confirmed in written form at
least since 750 B.C. Another aspect of MG is its flexibility in the
construction of sentences, as well as in word infexion. Unquestionably
a lot of Greek words, prefixes, suffixes, etc. have passed to English,
especially in the terminology of sciences, medicine, arts, etc.
Aspects of the MG which can be emphasized in a class with students of
English background, who learn Greek as a second or foreign language,
relate to word production, e.g. diminutive words, the agent suffixes,
the patronymic suffixes, the great number of the compound words and
the possibility of forming new compound words.
|
|
Sarah
Thomas
Reporting and Evaluation in Scientific Research
Articles
Dans cette etude, on examine le genre de l'article de recherches
scientifiques du point de vue d'une tentative reciproque entre
la'auteur et le lecteur. L'un des elements essentials chez l'article
de recherches c'est la citation. Cette etude evalue la pretention
selon laquelle la citation prevoit de l'evaluation dans ce genre. Les
notions qui proviennent de l'analyse du discours (et leurs fonctions)
typiquement associees à ces citations sont examinees d'abord. Ensuite,
on considere les choux du temps chez les citations et leur
signification dans le discours. À la fin, on analyse les differentes
sortes de verbes utilises dans les citations. |
|