14th International Conference
Advances in Research on Language Acquisition and Teaching
14-16 December 2007
Capsis Hotel, Thessaloniki Greece
PowerPoint Presentations
Invited Speakers/Προσκεκλημένοι ομιλητές | |||
Little David | Learner autonomy, inner speech and the European Language Portfolio | Trinity College Dublin | dlittle@tcd.ie |
Dendrinos Bessie | Developing intercultural and interlinguistic awareness, literacies and communication skills through practices of mediation | University of Athens | vdendrin@enl.uoa.gr |
Muñoz Carmen | Asymmetries in age effects in naturalistic and instructed L2 learning | University of Barcelona | munoz@ub.edu |
Speakers/Ομιλητές/τριες | Title/Τίτλος | Affiliation | E-mail addresses |
Aeginitou Violeta, Nteliou Eleftheria & Vlahoyanni Nektaria | Reflections in the mirror: the contribution of self and peer assessment in the teaching of speaking skills | Harokopio State University | v.aeginitou@hua.gr enteliou@hua.gr nectar@hua.gr |
Agathopoulou, Eleni | University students’ beliefs about language learning and the effect of a language acquisition course | Aristotle University of Thessaloniki | agatho@enl.auth.gr |
Αναστασιάδη Άννα & Μητσιάκη Μαρία | Ο μορφολογικός τεμαχισμός ως στρατηγική διδασκαλίας του λεξιλογίου της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας | Aristotle University of Thessaloniki | ansym@lit.auth.gr mmitsiak@lit.auth.gr |
Andreou, Georgia & Galantomos, Ioannis | Factors affecting Greek vocabulary instruction | University of Thessaly | andreou@uth.gr iogalantom@uth.gr |
Ανδρουλάκης Γιώργος | Η σύνδεση των γλωσσών με χώρες και πολιτισμούς και οι συνέπειές της στις στάσεις και τα κίνητρα για εκμάθηση: συμπεράσματα μιας έρευνας σε μαθητές 5ης Δημοτικού και 3ης Γυμνασίου | Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο | gandren@ath.forthnet.gr |
Angouri Jo, Mattheoudakis Marina & Zigrika Maria | Then how will they get ‘the much-wanted paper’? A multifaceted study of English as a foreign language in Greece | 1Essex University, 2Aristotle University of Thessaloniki, 3Greek Secondary State School Education | pmango@essex.ac.uk marmat@enl.auth.gr mzigrika@gmail.com |
Barbosa, Lúcia Maria de Assunção | Évolution des représentations de la culture brésilienne dans les manuels de portugais langue étrangère | Universidade Federal de São Carlos | lubarbo@power.ufscar.br |
Chua, Deborah | More and –er in adjectival comparatives: Examining children’s preferences through a judgement task | Nanyang Technological University | debchua@pacific.net.sg |
Davou Maria | Investigating markers of oral proficiency | Lancaster University | m.davou@lancaster.ac.uk mdavou@hau.gr |
Deligianni Angeliki | A responsive-illuminative approach to evaluation | Greek State School Education | ade@gecon.gr |
Gavriilidou Zoe, Chadjipapa Elina & Giannakopoulou Anna | Compiling an oral corpus of child language | 1Democritus University of Thrace & 2,3Universidad Autonoma de Barcelona | zoegab@otenet.gr |
Hartzoulakis Vassilis | Inter-rater Reliability in the Greek State Certificate for Language Proficiency (KPG) Exams | University of Athens | hartzoulakis@ath.forthnet.gr |
Joycey Ed | Improving writing through mediation | Aristotle University of Thessaloniki | joycey@enl.auth.gr |
Karavas Εvdokia & Drossou Mary | How amenable are student teacher beliefs to change? A study of EFL student teacher beliefs before and after teaching practice | University of Athens | ekarava@enl.uoa.gr mdros@tee.gr |
Kazamia Vasilia | Using the SILL to Record the Language Learning Strategy Use: Suggestions for the Greek EFL Population | Aristotle University of Thessaloniki | vkazamia@lance.auth.gr |
Christidou-Kiosseoglou Smaragda & Gogou Magda | High school students’ achievement goals in Modern Greek Language | Aristotle University of Thessaloniki | schris@lance.auth.gr |
Kiyitsioglou-Vlachou Ekaterini | Les activités de médiation et la certification nationale en matière de langues étrangères | Université Aristote de Thessalonique | rvlachos@otenet.gr |
Kostopoulou Stergiani | Introducing the European language portfolio (ELP) to Greek public schools | Trinity College Dublin | kostopos@tcd.ie stellakostop@gmail.com |
Kunt Naciye | Who are using the communication strategies more effectively? | Eastern Mediterranean University | naciye@hotmail.com |
Λεονταρίδη Ελένη, Peramos-Soler Natividad & Ruiz Morales Marina | Η γλωσσική ικανότητα των Ελλήνων υποψηφίων στις εξετάσεις γλωσσομάθειας DELE του Ισπανικού Κράτους: ανάλυση και συστηματοποίηση λαθών στην παραγωγή γραπτού λόγου. Διδακτικές προτάσεις | Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης | eleont@itl.auth.gr eleni_leontaridi@yahoo.gr nperamos@itl.auth.gr mruizmo@itl.auth.gr |
Loiseau, Mathieu | Creation of a facet based pedagogically indexed text base (for language teaching) | DIP-Université Stendhal | mathieu.loiseau@u_grenoble3.fr |
Milton James, Alexiou Thomai | Developing a vocabulary size test in Greek as a foreign language | University of Wales Swansea, Hellenic Open University | t_alexiou@hotmail.com |
Mitsikopoulou Bessie | From educational pragmatism to critical literacy pedagogy: Transformations in language teaching practices | University of Athens | mbessie@enl.uoa.gr |
Monville-Burston Monique & Kounouni Maria | Deux procédures expérimentales pour tester la relativisation dans l´interlangue d´apprenants chypriotes hellénophones en FLE | Université de Chypre | mburston@ucy.ac.cy, mkounouni@hotmail.com |
Nicolaidis Katerina, Syrika Asimina, Edwards Jan, Beckman Mary | Obstruent production by Greek-speaking children with atypical phonological development | Aristotle University of Thessaloniki, University of Wisconsin-Madison, Ohio State University | knicol@enl.auth.gr |
Nikolaidou Zoi-Lili | Network Relations between Workplace and NVQ Portfolio Developing Literacy | Lancaster University | z.nikolaidou@lancaster.ac.uk |
Nikolaou Alexandros | Attitudes and Motivation of Greek Upper Secondary School Pupils toward learning English: Gardner Revisited | Greece/Ελλάδα | anikolaou@hau.gr a_nikola@hol.gr |
Νουχουτίδου Ελισσάβετ | Οι συμπληρωματικές προτάσεις στα εγχειρίδια διδασκαλίας της Ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας για ενηλίκους | Πανεπιστήμιο Αθηνών | enouchou@phil.uoa.gr |
Papageorgiou Spiros | Behavioural scales of language proficiency: insights from the use of the Common European Framework of Reference | University of Michigan | s.papageorgiou@lancaster.ac.uk |
Proscolli Argyro & Makrantonakis Stelios | Intégration des TIC, développement de compétences et apprentissage collaboratif en formation universitaire: la formation des enseignants de F.L.E. à l’Université d’Athènes | Université d' Athènes | proscoli@frl.uoa.gr, stelios@apf.gr |
Psaltou-Joycey Angeliki & Kantaridou Zoe | Major, minor, and negative learning style preferences of Greek university students | Aristotle University of Thessaloniki, University of Macedonia | apsajoy@enl.auth.gr kantazoe@uom.gr |
Psaltou-Joycey Angeliki & Sougari Areti-Maria | Greek young learners’ perceptions about foreign language learning and teaching | Aristotle University of Thessaloniki | apsajoy@enl.auth.gr |
Ρουσουλιώτη Θωμαή | ΄Ελεγχος και αξιολόγηση της χρήσης των μη απλών λεξικών μονάδων κατά την παραγωγή γραπτού λόγου | Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης | throusou@in.gr |
Samara Efstathia | The interpersonal positioning of L2 writers in argumentative texts | University of Athens | efsamara@yahoo.com |
Tsiartsioni Eleni | The effectiveness of pronunciation teaching to Greek state school students | Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης | eltsiart@enl.auth.gr |
Τζωρτζίδου Στέλλα | Είδη γραπτού λόγου και διαδίκτυο. Μια περίτπωση: Η μικρή αγγελία | Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης | tzortzid@frl.auth.gr |
Valavani Sofia | Negotiated syllabus: theoretical considerations and the practicalities of its implementation | Institute of Life-Long Education for Adults (I.D.E.K.E.) | valsof@mail.gr |
Βεντούρης Αντώνης | Η ανάλυση των αποτελεσμάτων τεστ στην ξένη γλώσσα με τη χρήση της παραγοντικής ανάλυσης των αντιστοιχιών: πειραματική εφαρμογή | Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης | venturis@frl.auth.gr |
Βρέττα-Πανίδου Αικατερίνη | H διδασκαλία διαμεσολαβητικών δραστηριοτήτων στο μάθημα της ξένης γλώσσας Καταγραφή διδακτικών αναγκών και σκιαγράφηση προοπτικών | Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης | kala@del.auth.gr |
Xanthou Maria | Current trends in L2 vocabulary learning and instruction. Is CLIL the right approach? | University of Cyprus | |
Xanthou Maria & Pavlou Pavlos | Teachers' perceptions of students' attitudes in mixed ability EFL public primary school classes | University of Cyprus | mxanthou@cytanet.com.cy |
Ypsilantis George | On Cross Cultural Communication | Aristotle University of Thessaloniki | ypsi@itl.auth.gr |